Sunday, May 14, 2017

... realiti atau angan angan ...

0 cinta utkku
pernah tak terfikir nak capaikan angan angan jadi kenyataan.
ye. memang tak mustahil tapi ada yang mustahil.

entahlah.
aku despress sekarang ni. memang tekanan.

dengan keadaan rumah camni. aku macam tak boleh adapt tau.
tak boleh terima hakikat ni.

adakah aku patut terima realiti yang semua ni tak jadi kenyataan. entah lah.

aku nak rumah. rumah yang selesa. tak kira lah. sewa ke atau own by. kenapa orang lain boleh tapi bukan aku?.

kenapa.

aku give up.
aku putus asa.

aku harap anak anak aku sihat dan menjadi manusia yang berjaya.
itu saja.

aku kena terima hakikat ini.
entah lah.tak tahu lah dimana sekat nya rezeki aku.

mungkin betul kata akak opis.
ingat Allah.
Tahajjud
Hajat
Dhuha
Solat 5 waktu
mengaji.
zakat
amalkan dan konsisten dan fokus.

ingat semua ini. pastj berjaya. insyaAllah.

Sent from my Huawei Mobile

Monday, March 13, 2017

... monday blues not! ...

0 cinta utkku

Hari ini bermula lah pagi yang tak seindah pagi lain, mungkin semalam pagi sudah indah so pagi ni Allah menguji kesabaran aku kot supaya aku sentiasa ingat pada dia..

Bermula dengan pagi dimana terjaga dan teringat yang susu adik tak turunkan dari freezer ke chiller.

Pastu pagi dimana adik masih tidur, si lutfy lak crancky.

Pastu nak g keje kena isi minyak pulak. Buang masa saja,dah la lambat g kerja. Nak kena isi minyak lagi.

Otw g kerja lak kete slow nak mampos.

Nasib sampai opis drive 10minit saja.

Ingat kan nasib malang berakhir sampai opis la. Rupenye ada sinambungan. Hmm

Air lak xbape masak aku dah masukkan dalam cawan yang ada susu kmbing, sedih kan.

Malang nasib. Apa boleh buat.

Tak ada mood.

Tak suka

Tapi tabah lah. 

…: Leana :…

Friday, March 10, 2017

... luahan dari hati 10 mac 2017 ...

0 cinta utkku
keadaan makin susah sekarang.
dapat pula dengan orang yang kita sendiri susah nak faham.
bila ditanya tiada jawapan.
sesuatu yang aku sendiri buntu untuk memikirkan.

perkahwinan bukan suatu yang mudah.
memahami
perbincangan
perlu ada haluan
bukan senyap sunyi sepi tanpa jawapan.

dan bukan juga ke arah buntu.

tiada jalan.

tiada apa apa

kosong.

diam bukan bermakna kalah

berhenti berlari bukan bermakna putus asa.

cuma putus harapan.

kuat demi anak
kuat demi kebahagiaan anak
kuat demi senyuman anak.

hai anak, jangan lah cepat membesar. mama rindu kamu.

jangan berhenti berjalan. teruskan berjalan.
akan ada jalan keluar.
Usagi Sailor Moon - Link Select