Sunday, March 27, 2011

✖ putus cinta aku pilih ✖

0 cinta utkku
i know that love is the best feeling ever..the best thing ever....nobody or what or it can match love...

fall in love...
aku jenis manusia yang sukar untuk jatuh cinta...
memang sukar..sebab aku dahulu seorang remaja yang anti-lelaki...
tapi..
itu tak bermakna aku seorang yang lesbian...

cuma...banyak kisah yang aku telah dengar dan lalui...
dan benda itu makin kuat untuk aku rasai...

dulu....
ramai juga lelaki yang mahu couple dengan aku...
bukan kebanggan aku rasa...
tapi...
derita..
aku menolak cinta mereka sebab masa itu aku muda lagi...

tapi...satu hari...
aku tidak tahu kenapa aku sukakan dia...
ex-bf aku...hubungan kami 4 tahun bertahan tapi musnah begitu sahaja...
aku terima cinta dia...tapi...selama 6 bulan aku tidak dapat cinta dia lagi..
aku ragu-ragu pada dia..aku takut..
takut pada cinta tidak seindah impian...

aku melihat kakak-kakak aku begitu sedih dengan cinta membuat aku takut pada cinta..
aku ingat lagi kakak aku pernah cakap..
"lelaki kejam..jangan percaya sangat.."
apalah yang aku masih sekolah rendah mengerti semua itu...
aku diam sahaja...

dan ya..kata-kata itu sedikit sebanyak mengajar aku macam-macam...
setelah cinta 4tahun dan putus..
telah mengajar aku erti dunia...

tanpa cinta..
dunia aku luas..
tanpa cinta..
aku boleh berdikari..
tanpa cinta..
aku boleh buat benda yang aku suka...
tanpa cinta...
aku rasa indah sekali..

memang betul putus cinta itu sakit...
tapi fikir semula..

putus cinta dengan bercinta...
manakah yang sakitnya pedih tapi sementara...

bagi aku..
putus cinta..
sebab...sakitnya hanya la seminggu dua atau tak tahu la..
tapi sakit itu boleh pulih kan???

bercinta dan kita kerap makan hati dengan kekasih kita..
boleh buat kita dendam....
lebih elok x payah bercinta sebab sakitnya akan kerap berlaku dari putus cinta yang kalau sakit biarlah betul-betul sakit...

hingga kini...
aku masih mencari cinta...
tapi bila ia sudah ada ikatan yang kukuh....

sekian



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Monday, March 21, 2011

✖ perubahan kau menyentapkan hati aku ✖

0 cinta utkku
kau berubah....dan aku terasa perubahan kau...aku sedih..tapi aku mendiamkn hati ini...

aku makan hati dengan sikap kau yang semakin menjauh...menitis air mata aku...tapi aku diam...

aku tahu siang kau tiada waktu untuk aku...tapi malam jua kau tiada disisi aku..

aku diam...aku terima semuanya....

aku sabar dengan dugaan yang diberikan...aku redha...

makan hati aku...hati perisa cili padi..

sungguh enak kn??


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, March 17, 2011

✖ once again ✖

0 cinta utkku
i don't know why this thing always happen??
I feel like i'm stupid..

once again..we fighting and seems like hate each other but in heart love each other.

tiap kali jumpa..pasti ada perkara yang ingin digaduhkan...entahla...dunia ini memang kejam...

bila jumpa pun bukannya berbaik...pun sama seperti jumpa...ada saja point untuk gaduh...

alu sudah tak tahu nak buat apa lagi...aku serahkan semua pada dia...kalau dia betul dan tak salah...tak apa..aku tidak marah..

aku sudah cakap maaf pada kau...giliran kau pula sebab kau tarik telinga aku secara tiba-tiba..tapi kau tidak mengucapnya..aku tunggu hinggalah kau menghantar aku pulang...

diam seribu bahasa...tiada kata-kata...tiada suara radio...hanya bunyi udara air-con sahaja..

kejamnya kau membiarkan aku..air mata aku sudah kering untuk tangisi semua nya...

aku pelik..kau tidak benarkan aku menangis..tapi kau selalu buat aku menangis...bila mata aku bengkak..barulah kau sedar semuanya kan...dan kau salahkan aku sebab menangis...akhirnya salah aku...

aku tak faham apa yang kau mahu..tapi yang pasti..aku tidak manyukainya...

dan aku bodoh sebab buta pada cinta didepan mata...akhirnya...cinta yang aku kejar ini hanya duri dalam hati...

once again, i say I hate U 4ever in thousand times..10Q for everything...and please walk away from my life..

once again it happen again

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Monday, March 14, 2011

✖ aku mahu tapi... ✖

0 cinta utkku
aku tak tahu kenapa dengan diri aku yang tak reti nak hargai orang yang suangkan diri kita ini...
aku pelik...melihat mereka yang gembira bercinta...terdetik pula aku ingin menjadi seperti mereka...

sentiasa teguh bersama..
sentiasa pegang tangan bersama walaupun ribut petir..
sentiasa bantu membantu..
sentiasa hulur tangan bila salah seorang terjatuh..

indah bukan cinta itu???

tapi aku takut..
takut dengan dunia aku..
takut dengan hati aku...
*sambil dengar lagu 6th sense - tak bisa memilihmu*

kesetiaan itu memang penting..
tapi yang paling penting adalah komitmen antara satu sama lain...

aku bukan wanita yang sentiasa gedik-gedik dengan kekasih..
tapi aku seorang yang sentiasa otai bila dengan kekasih...

tapi aku tahu..walaupun aku kasar..
tapi pasti akan ada orang yang tahan dengan sikap aku ini..
pasti ada yang sentiasa memberi aku nasihat dengan sikap aku ini..

ya...dia ada...cuma aku membutakan mata...
dia ingin berkahwain dengan aku..
tapi aku takut..

takut aku bukan milik dia...
takut aku tidak sesuai dengan dia..
takut aku bukan seperti yang dia mahukan...
takut aku menjadi manusia bertopeng..
dan
takut aku tidak setaraf dengan dia...

tapi..
aku serahkan semua pada jodoh..
sesnugguhnya jodoh itu milik aku dengan dia..
Alhamdulillah...
andai tidak....
aku doakan dia jumpa yang terbaik...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, March 10, 2011

✖ dulu ✖

0 cinta utkku
awak...ingat tak dulu awak kata nak saya berubah...
awak kata tidak mahu ada rahsia antara kita...

bila saya sudah berubah...
awak pula yang berahsia dengan saya...
bila saya tanya kenapa...
awak salahkan saya sebab saya yang mulakan...

perlu ke awak mengulangi kesilapan saya??
perlu ke awak mengingatkan saya kisah lalu saya??

i don't know why you do that...
you what...
my heart is hurt...
you hurt me...

maka berlakulah persengketaan..
tapi kau seperti tak ambil kesah..
seperti tidak endah..
seperti anggap benda itu tidak pernah berlaku...

bila aku marah..kau tidak terima..
bila aku luahkan..kau tidak ambil berat..
kau mempermainkan semua kata-kata aku...

terpaksalah aku berbaik dengan dalam terpaksa...
dan aku mulakan perli memerli untuk mulakan perbicaraan kita...
tapi kau tidak sedar...
kau hanya tahu aku perli itu kau..
dan kau nk pendekkan cerita cuma kata, YA..ITU SAYA...

dan aku ingin kan perbincangan antara kita...
tapi kau tidak mahu...

aaaaaaaaaaaaa....
sudahlah...
tengok lah bila aku sudah berdendam dan ingin membalasnya...
pasti kau akan terkena sahaja dengan aku kan...

tunggu dan lihat sahaja reaksi aku nanti...


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Usagi Sailor Moon - Link Select