Thursday, October 28, 2010

✖ aku teringin jadi anak lelaki ✖

0 cinta utkku
aku teringin jadi anak lelaki kepada mama aku..

aku teringin jadi anak lelaki...
kerana aku sayang mama aku...

aku teringin jadi anak lelaki...
sebab anak lelaki digalakkan jaga mak kandung..

aku teringin jadi anak lelaki..
sebab aku melindungi mama aku dari bahaya...

aku teringin jadi anak lelaki...
sebab aku nak mama aku sentiasa no 1 di hati..

aku nak jadi anak lelaki...
sebab aku nak mama dipemerhatian aku sentiasa

tapi...

hakikatnya aku perempuan..dan aku bersyukur sebab aku perempuan...sebabnya..aku boleh kizz mama until aku da kwen dan ada anak..aku boleh kizz mama bila-bila masa saja aku suka..dan aku boleh mandi manda dengan mama seperti aku masih kecil...

walaupun 1 hari nanti semua ini akan berlaku....
aku tak dapat kizz mama malam-malam sebab aku dah berkahwin...
raya ptme selang seli balik kampung...
jaga mak mentua sebab suami suruh...
tak dapat tgk mama tido tiap malam sebab ada rumah sendiri...
tak dapat jaga mama sangat sebab ada ank...

tapi...dlm hati ini...aku sayang mama lebeh dari diri aku...
dan sayang abah lepas sayang mama...

nota: andai kesempatan..aku mahu lakukan byk perkara untuk org tua aku...
harap murah rezeki..amin!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Sunday, October 24, 2010

✖ bagi aku kau sempurnakan aku✖

0 cinta utkku
memang tiada manusia yang sempurna bukan...
tapi bagi aku..kau sempurna...
kelemahan bagi mu adalah kekuatan aku..
kelemahan aku adalah kekuatanmu..
cara ini kita boleh melindungi sesama kita...

bermulalah cerita...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak pernah menepis air mata aku dari terus mengalir dan mengalir...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak membenarkan aku menangis dibahu mu dan membanjiri baju mu dengan air mata aku...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak memujuk aku saat aku merajuk kerana kata-kata,sikap dan perangai mu...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau marahkan aku kerana ketidakmatangan diri aku dan kedegilan aku...

bagi aku,kau sempurna...
walaupun kau tidak tahan dan hilang sabar dengan emosi aku yang tidak menentu ini..

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak pernah menykong dan memberi semangat kepada aku saat aku mengejar kejayaan hiudp.

bagi aku,kau sempurna...
walaupun kau tidak mahu menemani aku saat aku takut dan sendirian...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak pernah membantu aku saat aku memerlukan pertolongan dari seorang kekasih untuk membangkitkan diri aku yang telah jatuh.

bagi aku, kau sempurna...
walaupaun kau sering ketawakan aku dan meninggalkan aku sendirian saat aku dalam ketakutan.

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau meninggalkan aku dibelakang keseorangan dan kau pantas jalan dihadapan bila lalu jalan penuh dengan kegelapan...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau sering kata yang aku ini tidak cukup sempurna untuk menjadi suri rumah mu...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak pernah mencari aku untuk kita berkongsi masalah tapi kau mencari kawan mu...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak pernah hirau akan hidup dan mati aku...

bagi aku, kau sempurna...
walaupun kau tidak sayang aku seperti mana aku menyayangi mu...

bagi aku, kau sempurna...
walauapapun yang kau lakukan pada aku...

itupun sudah cukup bagi aku...
terima kasih kerana sudi melihat rupa aku...
walaupun kau merengus benci untuk melihat aku...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

✖ rindukan dia ✖

0 cinta utkku
dunia sememangnya tiada sempadan..
aku rindukan dia...

tanpa dia aku masih kebudakan-budakan..
aku rindukan dia...

walaupun dia lupakan aku...
aku rindukan dia...

walaupun dia kadang-kala marahkan aku..
aku rindukan dia...

walupun dia amat sibuk dengan dunia dia..
aku rindukan dia...

walaupun dia tidak rindukan aku..
aku rindukan dia...

jika dia tidak mahu jumpa aku..
aku rindukan dia...

aku rindukan saat lalu..
gelak bersama...
senyum bersama...
jalan bersama..
makan bersama...
sedih bersama...
kongsi masalah bersama...

tapi..
sekarang sudah tidak seperti lalu...
tapi..
aku rindukan dia...


nota: dunia aku tanpa dia...aku sedih dan kecewa...tapi hidup mesti diteruskan andai dia bkn jodoh aku..
mood: not so happy~

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Friday, October 22, 2010

✖ hopefully i can pretend ✖

0 cinta utkku
he never say sorry...
aku tahu salah aku sebab sentap tak tentu pasal..
dan aku tahu yang kata-kata dia akan menguris hati aku...
tapi aku degil..

kalaulah dia cakap
sorry coz wat awak sentap..
sorry coz wat awk menangis sebab saya..
sorry coz saya tak pandai pujuk awak...

tapi...
semua itu mainan minda aku...
tiada semua itu..
tiada..
aku cuma angan-angan...

aku tak pandai tunjuk perasaan aku...
marah atau sedih...
tapi itu tak bermakna aku tak ada perasaan...

memang betul cakap orang...
kalo kita marah..cakap mara..
kalau sedih..cakap sedih..
kalau tak suka..cakap tak suka..

tapi aku tak buat semua itu...
aku telan semua dan akhirnya aku meletop..

aku tahu aku ego..
aku turunkan..
aku tahu aku hipokrit..
aku jujurkan...

tapi apa yang aku dapat??
sakit hati...

aku benci aku budak manja..
aku benci aku budak cenggeng...
aku benci aku hati lembut...

bila aku luahkan..
ending story..
he blame me back...

sebab itulah aku suka makan semua yang pahit...

ya...luaran mungkin aku mudah senyum..
tapi hati ini siapa yang tahu...

susahkan jadi aku..

aku sudah lama berpura-pura..
akhirnya aku tersungkur di pentas kepura-puraan aku...

saya nak sangat-sangat awak tak putus asa pujuk saya...
tapi...
awak kalah bila tak sampai pertengahan...

jadi betulla kan..
awak nak contact dengan saya minggu depan hari isnin..
baiklah...
saya terima...

saya sudah tidak mampu menahan air mata lagi...
bulan ini sudah terlalu banyak air mata saya keluarkan hanya kerana awak..

aku ketawa atau aku pura-pura ketawa sebab aku sudah lama tidak ketawa...
bila aku ketawa dengan sepenuh hati...
aku rasa seperti berpura-pura...

pening aku memikirkan benda ini...
tekanan darah pun naik...
aku sudah tidak punya apa...

owh cinta..
jauh la kau dari aku andai benar cinta itu bukan milik aku...
aku ingin memiliki cinta yang sememangnya Allah telah turunkan untuk aku..
aku sudah tidak sanggup merana..

kenapa dia seperti tidak kisah pasal aku??
jadi bermakna betullah yang dia tidak ambil peduli..

dulu inginkan aku...
kejar bagai nak rak..
tapi..
bila aku sudah sambut tangan dia..
aku dibiarkan keseorangan...

itukah yang dinamakan ingin berkongsi suka duka dengan aku??
aku tahu itu semua dusta..

akhir cerita...
aku sudah putus asa..
aku sudah putus harapan...

aku tak nak dia lagi...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, October 21, 2010

✖ dear my future husband ✖

2 cinta utkku
saya nak beritahu awk, duhai suami masa hadapan saya...ape yg akan saya taip ini adalah tentang sikap dan perangai saya...oleh itu, sblm awk rse awk nk kwen dgn sy semate melihat gmbo shje..baik awk lupekan..krn ble kte da knal pasti awk rse myesal..dan awk akn tgglkan saya tanpe sbb yg munasabah...dan wat saya benci awk secara tiba-tiba...

apa yang saya taip ini harap awk paham..andai x paham baik lupakan saja untuk membacanya berulang kali...

baiklah..saya mulakan..(tarik nafas dalam2)

saya seorang yang cepat merajuk. oleh itu, saya nak awak tahu cara-cara nak memujuk saya. andai saya merajuk berpanjangan pun, ia tidak merunsingkan awk..malah membuat awk bahagia melihat muka buruk saya dan awk tidak putus asa untuk melihat saya tersenyum bersama dengan awak..tapi ingat..cepat pujuk untuk elak merajuk berpanjangan..

saya cepat marah.dan saya tahu kalo kita selalu mara bermakna kita cepat tua..dan yaa..tidak usah lah awk nk berkata begitu..krn ia hanya menambahkan api saja.tp bila saya mara..saya harap awk sudi dengar apa yang saya ingin luahkan tanpa awk menyampuk atau mengapi-apikan keadaan sahaja..awk hanya perlu bersuara dan nasihat bila saya mengeluarkan kata-kata kesat.

saya masih mencari diri. saya tahu awk akan cakap sikap saya ini tidak matang bukan..sedangkan orang tua pon boleh bersikap kanak-kanak apatah lagi saya yg mencari diri sendiri..dan saya harap awk boleh membantu dan memimpin saya mencari diri bukan dengan cara mentertawakan atau menghina saya..

saya cepat terluka dan terasa. andai awk ingin menegur atau menasihat saya, pandai-pandai la awk menapis atau membungakan ayat-ayat awak untuk saya menerima kata-kata awk.

saya budak cenggeng..ya..saya sangat-sangat mudah mengalirkan air mata..dan awk jgn sesekali benarkan air mata saya mengalir krn kesilapan awk atau krn sikap dan perangai awk..andai saya menagis krn awk yang lukakan saya..sukar untuk saya menerima awk..tp kn awk..jika saya menagis bkn krn awk..hrap awk sudi izinkan saya menagis dibahu awk..harap awk x kesah bila baju awk dibanjiri dgn air mte saya..dan hrp awk mampu menghapuskan air mta saya dari terus mengalir...

saya cpt putus asa. saya harap awk tidak jemu memberikan saya kata-kata semangat untuk saya teruskan berdiri dikaki sendiri.

saya selalu melakukan kesilapan.saya harap awk tidak mara bila saya melakukan kesilapn yang sama berulangkali sbb kesilapan yg kite lakukan tuh akan mematangkan kite dan membuat diri ini menjadi yg terbaik dari semlm..

saya kekadang pelupa..saya akan jd pelupa bile terlampau gemuruh dan penakut.tapi saya harap awk boleh mengingatkan saya bila saya lupa tentang sesuatu perkara..dan harap awk sabar.

saya juga kekadang alpa. saya harap awk dpt membantu saya meneruskan perjalanan hidup saya ke jalan yang benar. dan awaklah yang akan menjadi imam saya.

saya penakut. saya harap awk tidak jemu untuk menasihati dan memberi semangat untuk saya tabah dan berani hadapi semua dugaan..sesungguh nya saya manja dan selalu minta awak menemani saya di mana sahaja..harap awk sudi.

saya mempunyai emosi yang tak menentu. harap awk sabar dan sentiasa bersedai menghadapi emosi saya itu.kekadang saya mara,hepi, menangis dan takut pada masa yang sama, harap awk tidak merasa pelik tapi awk akan tersenyum dan ketawa bila berdepan dengan sikap saya itu.

saya seorang yang degil dan keras hati. saya tahu sukar untuk awk menerima nya..tapi itulah saya..degil dan keras hati.hrp awk sberabar yang kekadg bila ini terjadi bermakna saya ego.

saya mudah kecewa dan mudah lembut hati. bila saya kecewa hrp awk bantu untuk saya bangkit semula..bila saya lembut hati,hrp awk tidak mengambil kesempatan ke ats diri saya..

soalan:wujudkan lelaki spt ats ini? adakah dia tercipta untuk aku?ketidaksempurnaan diri aku ini harap die sudi menerimanya.

aku tahu tiada manusia yang sempurna.tapi jika dimata, dihati dan bagi dirinya yang aku ini sempurnakan die dan hidup die.pasti aku akan rasa sebegitu jua..die melengkapi aku dan aku melengkapi die..

tapi yang pasti semua ini hanya FANTASI aku...

adakah future husband aku sanggup menerima aku?

semua yang ada diats nih adalah 100% sikap aku yang pasti kau sukar untuk memahami nye..dan aku luahkan cara2 untk kau berdepan dgn nya~

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

✖ laut ✖

0 cinta utkku
jangan dipandang laut tanpa diselami..
atas laut tiada apa..
tapi dalam laut pelbagai rasa...
dalam laut itu hati aku...

pandang laut seperti kosong..
tiada apa itu luaran aku...
dalam laut pelbagai inti..
hanya yang pernah selam pasti tahu...

jangan memandang rendah pada laut...
laut ada angin..
laut dan angin memerlukan sesama sendiri...
sekali angin tiup, meranalah yang merasa...

-hasil ini aku cipta mase dibengkel menulis Fynn Jamal..dengan berbekalkan masa yang amat-amat singkat..itu la hasil yang terluah dari hati dan otak aku...otak memikirkan ayat yang terbaik..hihihi~
-ekceli aku nak tulis part yang last tuh lain ckit..berbunyi cm ini...

jangan memandang rendah pada laut..
laut boleh menjadi ombak..
ombak kecil dan ombak besar..
semua ini berlaku oleh angin..

jangan kau cabar laut.
jika ombak kecil ia petanda amaran..
jangan kau cabar laut lagi..
jika ombak besar, binasalah kau.

sekian teme kasih.

[mke mencari ilham]

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Monday, October 18, 2010

✖ hati ✖

0 cinta utkku
hati mahu..
hati tak mahu..
hati sedih..
hati menangis..

hati memendam...
dan
hati meluahkan...

bukan senang untuk mengembirakan hati...
hati selalu sedih..
hati selalu kecewa..
lumrah dunia
atau
bersahaja...

hati mahu berubah..
tapi hati lupa...

hati mahu menjadi terbaik..
tapi hati tidak mampu...

hati sentiasa berangan..
hati sentiasa mencipta impian...
hati mengumpul harapan...

tapi musnah..
tapi hilang..
begitu sahaja...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

✖ kentut ✖

0 cinta utkku
kentut..
sungguh selesa..

kentut..
sungguh nyaman..

tapi awas!

kentut..
ia boleh berbisa pada orang lain...

kentut..
boleh menjadi kejam..

kentut...
boleh membahagiakan...

dan kentut...
boleh menjadi tanda tanya...

p/s: sape kentut sila ngaku k..buchuk la!!

situasi: xde keje cari keje..

mood: ngantok 24jam!


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Wednesday, October 13, 2010

✖ i don't want to losing u but ... ✖

0 cinta utkku
not easy for me to release you from losing your life .. I felt very empty ...

Our old friend .. since the school again ... so long standing friendship ..

but ..

pistillate love your heart without me realizing it ..

You have 3 years of chasing me ..
but I was too blind to all this ..
I do not see your love in me until I turned to love others ..

Was I so cruel?

my heart and feelings of others ..
but I'm still happy with you ..
and the rest ..
I gave you hope that you wait for this ..

but ...

you live in hopes that you been waiting..
and I offended you ...
I'm so cruel ...
so that you feel as manipulated and exploited ...

turn back the time if I can ...
I want to with you ..
but ...
I was not able to fool myself ...
true ...
I love the others ..

even so ..
You remain my most precious friend ..
until my last breath ..
I will not forget you ..

You're always giving me the spirit ...
giving me an courageous ....
forced me when I should be forced ..
you really understand ...
you're really good though I scold you ..
You still wait ..
There are times when I was testing your patience ...
but you're patient and quiet ...
You never shout at me ..
and does not upset me ...

hearts can not be forced not ..
I'm sorry if we do not have a mate ..
I'm sorry if you're suffering because of my heart ..
I'm sorry if I wounded you to deep ..
I'm sorry if I have to destroy your life ..

I do not want to lose you ..
but ..
I had to lose you ..
and I respect your decision ..

I'm sorry friends ...
not just friends ..
but a friend ...


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Monday, October 11, 2010

✖ dan akhirnya aku diam ✖

0 cinta utkku
aku tidak pasti sampai bila aku akan terus mendiamkan diri..
tapi..
yang pasti aku diam...
diam dan menyepikan diri..
diam dan membawa diri...

siapakah yang ingin mendengar..
siapakah yang mampu menadahkan telinga..
siapa???

dan aku sendiri tiada jawapan maka
aku diam...

aku tidak larat untuk mempertahankan diri..
aku tidak mampu meluahkan apa yang terbuku...
maka...
aku diam...
hanya buku dan belog aku tempat aku luahan...
dan hanya 1 belog aku yang sungguh ceria walauapapun..
hipokrik kah aku??
atau berlagak seperti diva??

entah la...
aku sendiri buntu...

sekarang..
aku ingin mendiamkan diri..
hingga...
hingga aku tidak mampu mendiamkan diri..
hingga aku...
puas menangis..
hingga bumi ini dibanjiri aoir mata aku..

lebih baik aku diam...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Saturday, October 9, 2010

✖ miss my old teeth ✖

0 cinta utkku
dulu aku bukan la seorang yang cantek..
mahu[pon lawa...
tapi mereka cakap senyuman aku ckup manis...
walaupon gigi aku tidak rata..
tapi..
gigi taring aku yang menyerlah
menampak kan aku manis untuk senyum...

tapi...

masa da berlalu...
ini keputusan aku yang pilih..

akhirnya..
aku memilih untuk meratakan gigi ini untuk menampak kan ia rata..

dan..lepas aku jalani ujian untuk memasang braces..
akhir nye..
braces aku telah pakai di gigi aku..
dan ia kekadg menyakitkan dan meyusah kan..
aku terpaksa harungi ini selama 2 thn..

lama kah??
bagi aku..
itu sume pejam celik dan
pejam celik...

itu  gambo aku usia 18 tahun..muka baru sahaja lepasan SPM...hahaha...
aku sangat suka akan gigi itu..
walaupaun tidak rata..
tapi gigi itu tiada lubang...
gigi itu sangat degil..
lebih-lebih lagi taring dia...
tidak mahu kebelakang..
tarig itu mahu menunjukkan yang ia sangat tajam...

sejak aku pakai braces..
aku rasa semacam..
aku rasa aku bukan spt dulu..
dulu aku sopan..
sangat baik..
sekarang aku ganaz..
garang..
makin degil
sudah tidak manja dengan abah mama..
aku hanya tahu diri sendiri...
berdikari...
sentiasa menangis..
dan sendirian..

kenapa banyak beza??
aku sendiri tidak mengerti..
yang pasti..
perubahan gigi ini tiada kena mengena dengan perubahan diri aku..

ohh..
kekadang aku benci diri aku sendiri...
aku sendiri buntu.

perjalanan aku masih jauh dan penuh dengan liku..
harap aku tabah dan sabar...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, October 7, 2010

✖ otak tidak boleh panjang ✖

0 cinta utkku
manusia mana yang sanggup buang saudara sendiri???
sedih ke bila benda ini berlaku???

pada aku..aku tidak sedih...
malah aku cukup puas...
yaa...
bunyi seperti kejam ke??
owh tidak...
kalau ini dia mahukan...
aku hanya mampu gelak..

bagi aku...itu hanya orang otak pendek...
aku bukan siapa-siapa pada die...
kata saudara...
tapi kenapa takut???
jika benar tegak kan...
sedangkan...aku tak pernah salah kan dia...
tidak...
cuma...
ada part-part itu tidak patut dia lakukan...

seorang yang sudah kahwin..dan mempunyai anak..
pasti panjang akal mereka bukan??
tapi...
kenapa dengan makcik dan pakcik sendiri dia tidak menghormatinya?
silap apa pun makcik ku..
aku tak ada hak untuk menghukum nya...

bagi aku..
itu urusan orang-orang tua...
untuk pengetahuan mereka...
mereka patut sedar mereka cakap itu membawa padah...
dan...
kepadahan itu membawa kebencian...
kebencian membawa perbalahan...

keikhlasan tidak boleh dinilai oleh mana-mana pihak..
hanya Allah SWT dapat nilai keikhlasan hamba Nya...

semua itu terpulang pada pihak individu sama ada mahu pergi atau tidak..
aku sebagai anak..
tidak masuk campur pun..
malah..aku hanya mampu diam dan dengar...

bila ibu bapa ku menyuruh aku mencari sumber yang sahih..
maka aku kena mencari nya...
aku tidak boleh ingkar kata-kata orang tua ku...
andai aku ingkar...
dan sesuatu berlaku pada ku sebelum sempat aku bertaubat...
dosa aku siapa yang mahu tanggung??

mungkin ada kata-kata aku yang pedas...
dan dia terasa...maka...dia pun telah BLOCK aku...
maka nya...dia telah buang saudara sendiri...
dosa kah buang saudara sendiri???
aku harap yang dosa itu dia...

mengaibkn diri sendiri...aku tidak tahu apa dosanya..
tapi mengaibkn orang lain...
besar dosanya...

tiada perasaan hormat sama orang tua kah???
sudah berkahwin dan mempunyai anak...
tapi kenapa masih bersikap seperti kanak-kanak???
kan boleh disoal secara peribadi...
aku benci manusia akal pendek...
1 hal lagi...
bercakap tidak berfikir...
bangga tidak bertempat...

kes ini aku tidak tahu bila nak berakhir...
lantak la mereka..
abaikan mereka...
aku teruskan hidup..
aku memang tidak sukankan mereka..
benci mereka....

Ya Allah..
ampunkan dosa ku...
sesungguh nya..
mama ku tidak patut dijadikan mangsa kepada mereka yang tiada hak...
aku tidak suka mereka mencaci mama ku...
ampunkan aku..
aku hanya menutup keaiban mama...
aku tidak mahu menjadi anak yang diam dan tidak mempertahan kan ibu bapa nya..
mama dan abah amat bernilai untuk aku...
maafkan aku...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Usagi Sailor Moon - Link Select