Thursday, August 26, 2010

✖degil atau ego✖

0 cinta utkku
aku seorang yg degil...tp aku hanya ada ego pada lelaki je..hihi..lagi2 dengan orang yang aku sayang...tp aku x ego dgn sahabat...

memiliki sahabat yg ego..asyk fikir hnye die je yg btl dan org lain salah dan mencaro kesalahan org lain...sudah2 la tuh..aku datang nk sedar kn diri ko..ble la ko nk sedar kn???hmmm...

aku tak suka gado2 nih...mls la nk cakap byk kn..ko da la menipu...aku pasti ko ada sbb kn nk tipu..aku x kesah la sbb nye munasabah o x...tp sekurang-kurang nye..baik2 la dengan aku..nih x..wat perangai..cm la perangai tuh bgs sgt...

ello!!!ingt org lme2 ske ke??diam diri xbermkne kalah okeh...mls nk gado lebeh nih...even ramai try berbaik dgn ko..tp ko???ego tggi melanggit...kalah planet jupiter...

ko dlu sahabat aku k..sume citer ko aku tahu la...cerita yg 'realiti' tuh...aku xtau nk caya kt ko atau pon org len...tp korg kwn aku..so aku amik mendiam kn diri...aku dgr cerita org lain dlu..then nt aku nk tnye ko la..sume kne la slow2...pasti xde ape ganggu otak dan hati aku..

tp ble ko mle wat perangai sblm aku wat ape2...ko da slh erti kt aku...hah!!tang nih la aku dpt tangkap..dan btl ke ko wat salah???aku nafikan gak..aku nk dgr sume penjelasan ko...

berkawan x perlu harta,pangkat dan darjat la weh..sume sme cm cinta..cinta itu memg buta..tp ko bercinta dan ko buta kan org keliling..kan aku dah ckp,hati2..ko xnk dengar...aku ingt lagi kata2 aku x bg aku gtau org len..knp??bkn ke korg da jnji sehidup dan semati...tp ape jd???ko gak wat taik!!!

kn aku da mara..siyes..aku x ske merepek..aku x ske perli memerli...lg2 ko kwn aku...aku nsht baik2 tp ko baling api kt aku smpai hati aku terbakar..if u choose fire..fine..kite fight api dengan api..no more nice person to u...

ko ckp aku back sblh pihak..pastuh ckp aku stalker..tibe2..da la slh erti diri aku..knp ko x tnye je aku??kn aku kwn ko...knp??ko tkt ke identiti ko terdedah...da la wehh..dala...aku x kesah la ko tuh sape...tp udah2 la perli memerli..xde kije len ke???

tuh2..kwn2 ko yg jd api ko tuh...jd angel belah kanan dan kiri...tp angel ape...cm setan..bulan puasa setan diikat..tp manusia jd setan ape kes???an kwn ko tuh memg ske psiko org kn?ko ingt aku tkt ke???x la wehh...wat pe aku tkt dgn ko..bek aku tkt dgn Tuhan...

ape pon ko wat..sedar la weh..Tuhan Maha Mengetahui k...ko doa2 pon bajet leh dpt ke pertolongan dr Tuhan...Allahualam...kalo ko btl mgkin Dia akn tlg ko...kalo x..tah la..sedar la..

aku cakap sbg kwn yg knal ko...tp ko x knal aku..ko judge aku tnpe tnye...aku ada ckp buruk psl ko???lps ko ckp buruk psl aku..br aku ckp ko wat ape kt aku k...pas aku taw ko cmne dr org leh..aku x caya k..even sbnr nye tuh la hakikat pas aku taw bukti k...aku da syak da..tp aku nafikan...huh!!...

bnci btl la...sandiwara manusia...sape pretend sape???sape yg berlakon???dunia nih ramai pelakon ada...kalo nk pentas sendri..g la berlakon kt planet pluto..xde makhluk kt sne kn..g la...

mls la nk ckp..manusia x sedar diri..mntk2 Tuhan celik kn mate ko cpt2...aminn~

mood: benggang giler!!
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Friday, August 20, 2010

✖hati aku degil✖

0 cinta utkku
aku seorang yang degil...
degil dari segi hati dan kepala...
aku tak tahu kenapa aku menjadi seorang yang tidak munasabah diri...

bila aku sukakan seseorang tuh..aku nafikan seboleh mungkin...
sebab ape??sebab aku serik untuk bercinta..
dulu..lepas aku putus cinta,aku telah sumpah hati aku sendiri...
"aku tak nak bercinta hingga usia aku 23..aku nk single hingga usia aku 23.."
aku tutup semua pintu hati aku..aku keraskan hati aku semahunya...
aku bukan nk jadi lesbian..tidak...aku just belum ready nk bg komitmen yang tinggi...

aku terima mana-mana lelaki nak berkawan dengan aku..just untuk huha-huha..hepi-hepi..
tapi..bila dia meluahkan perasaan pada aku..siyes aku tolak mentah-mentah tanpa berfikir hati aku atau hati die..
aku ikutkan prinsip aku...aku xnk menjadi seorg yang mudah kalah...aku nak jd seorg yang tabah..
siapa cakap aku tak ada hati..aku cemburu melihat mereka berkasih sayang...tapi bagi aku..prinsip itu tetap ada...aku hanya dapat pasang impian bila usia aku 23 tahun..pasti aku dapat pasangan yang aku impikan...

adakah impian akan jadi kenyataan??itu semua kena usaha..mencari pasangan yang terbaik..aku harus menjadi seorang yang terbaik...yaa...tp..ada 1 takdir tuh..pasangan baik sangat..tp seorg lagi kejam nk mampus..tuh semua Allah Taala yg tentukan...mungkin dia sayang kan org tuh..dan mahukan org itu berubah...

aku semua terpulang pada keadaan..untuk tidak kecewakan lg..aku terima semua takdir..aku akn harungi nya dengan tabah...

hati aku yang keras dan degil lak..akan aku cuba kawal bila masa perlu sahaja...

hope..my journey in life will be better than ever..

nota: wait for me...
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Tuesday, August 17, 2010

✖jaga hati mereka?✖

0 cinta utkku
yep..itu aku..aku tak tahu kenapa aku penting kang perasaan dan hati an jiwa orang lain berbanding diri aku..

entah la..aku pon x faham kenapa la aku selalu jaga hati semua orang..makin aku dewasa..makin aku jaga hati orang yang ada dikeliling aku...haishh..rimas nye perasaan tuh...

aku dah cuba abaikan perasaan tu...semua orang cakap..hati sendiri lebih penting kan..tapi jangan terlampau pentingkan diri sendiri...it means..just yang aku da alami..kne la pentingkan diri sendiri..ur world..so ko la kne jejak k..abaikan yang lain..

tuh la point aku...tp masalah nye aku nih penakut..asyk fikir benda yang orang lain x terlintas pun..suka sangat jaga hati orang..pastuh sibuk-sibuk nk tau ape la yang org tuh fikir..just like edward cullen..hahah...tetbe lak aku masukkan cerita twilight kan??

ok..abaikan mereka yang abaikan kita k..jgn sbuk nk jaga hati mereka yang x reti nak hargai kite..pentingkan diri sendiri k..lupakan dorang...life ko..udara ko..pentas ko..

ok!aku rasa puas skit dengan ape yang telah aku luahkan..hihi..well!pentingkan hati bertempat..pentingkan diri sendiri pun bertempat...well..life must go on k!cayok!!

Selama Berpuasa!

mood:cm terganggu sedikit.
nota:aku tetap aku..

p/s: hate me??sila kan..xkesah la derr..

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Friday, August 13, 2010

✖kau masih tak faham✖

0 cinta utkku
kenapa kau masih tak faham??
kata-kata itu walaupon kiasan tapi makne dia amat mendalam...
aku tahu kau lelaki pastinya kau ada ego...
dan aku tahu kau bukan lalang...

bagi aku,kau bukan lalang...
aku tidak mengatakan yang kau lalang...

....
bila aku emosi..jangan la kau menambahkan emosi aku..
jangan la memainkan emosi aku...
sudah berkali-kali aku cakap...
bila aku emosi...jangan desak aku..biarkan aku..

aku benci kau..
aku dah tak tahu camne nk buat kau faham lagi dah..
aku da buntu...
aku tidak suruh kau ikut emosi aku..
aku nk kau faham...
aku nk kau diam dan dengar apa yang buat aku emosi...
tapi kau tak faham...kau makin marahkan aku..

aku bencikan orang yang buat airmata aku menitik..
serius..aku benci sangat...
aku dah tak boleh terima engkau..
anggap la kita tak pernah kenal..
anggap la aku dah tak wujud dalam hati kau..
anggap la aku dah mati..

abaikan aku..
biarkan aku..aku tahu kau takkan sedar akan semua ini..
aku tidak mengatakan kau silap..
tapi..kau silap bila kau katakan aku sebegitu..
bukan aku tidak bagi kau kata aku seperti itu..
boleh...tapi bila hati aku sudah tenang...
tapi..kau teruskab jua menghina aku...
dan dengan hati terbuka..
aku terima penghinaan kau...

dan aku tak boleh terima kau lagi..
bukan aku ego atau hendak keraskan hati...
tapi hati aku benar-benar sudah mati..tiada apa lagi dah..
berderai kau membuat hati aku mati...
aku tahu kau tak akan sedar..
sebab kau nak aku berubah secepat mungkin..
dan pasti kau kata,tanpa usaha semua tidak akan berhasil..
yaa...aku tahu semua itu..tapi perubahan bukan dalam 1 saat...
ia memerlukan masa...mencari perubahan yang sempurna dan sesuai dengan hati aku..
dan kau masih mendesak aku...hingga sekarang...

hati aku buat masa ini tertutup..kalau kau setia menunggu..
tunggu lah..andai kau tidak mahu...kau boleh tinggalkan aku...
aku tidak memaksa mu...tapi kamu yang sering memaksa aku hinggakan aku lemas dan sukar untuk berfikir..

sekian terima kasih kerana sudi singgah dihati aku...
walaupun sementara...
wasalam...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, August 12, 2010

✖teruk sangat ke aku??✖

0 cinta utkku
siapa aku???
aku seorang gadis umur 21 tahun yang masih ingin mengenal dunia...
milik siapakah dunia ini??
tentunya milik Allah Taala...
dan siapa aku??
pelakon di pementasan dunia ini...

apekah watak aku??
seorg gadis yang mencari diri sendiri...
seorg anak dara kepada kedua ibu bapa aku..
seorg adk kepada kakak2 aku..
dan seorg kakak kepada adek2 aku...

teruk sangat ke aku???
berubah???sapa yang tidak ingin kan perubahan...
aku melakon kn watak sebagai seorg gadis yang tidak berpendirian tetap dan perangai sentiasa berubah-ubah...

aku masih mencari jati diri aku yang sebenar..
benda ini bukan nya boleh dilakukan dlm waktu yang singkat...
dengan hati yang ikhlas dgn keizinan Allah Taala..
pasti aku akn menjadi seorg yang tetap pendirian dan perangai yang jitu..

knp kau tidak menyukai nye??
adekah aku merimaskan kau??
aku tidak menghalang kau untuk meninggalkan aku..
sesungguhnya aku seorg gadis yang malang yang masih tegar berdiri di pementasan ini...

sakitnya hati bila org yang kita sayang kata begitu...
knp aku perlu berubah krn kau???
knp perlu krn kau???
aku akan berubah kerana aku dan Allah Taala...

tolong la pergi la pergi dari diri aku dan hidup aku...
aku sudah tidak perlukan kau lagi..
semua ini hanya la sia-sia...
terima kaseh kerana singgah walaupon sementara...

p/s: memg aku sentap giler...nk nages da...
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

✖Salam Ramadhan✖

0 cinta utkku
Ramadhan kunjung tiba..Sya'ban mengundur diri...
Ramadhan akn disamping aku selama sebulan...
menanti persiapan Syawal yang akan datang...

Ramadhan menjelma...bermakna berpuasa la aku...
sebulan bermakna 30 hari...
pasti puasa aku tidak penuh...
wanita...tidak pelik la jika ada wanita makan nasi di tengah hari..

Ramadhan ini pasti banyak dugaan dari Allah...
demi menjadi umat yang ada di sisi-Nya...
aku akan tabahkan hati...
aku ingin menjadi umat Dia yang solehah...

Berpuasa pasti semua terbatas...
waktu ini lah aku mencari pahala...
amal ibadah masa ini lah dicari...
tapi bukan bulan Ramadhan saja cari pahala...

selamat berpuasa kepada semua blogger dan pembaca...
puasa jgn ponteng tau...
kecuali terpaksa..
wassalam...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Thursday, August 5, 2010

✖Teman (Part 2)✖

0 cinta utkku
en3 ini adalah sambungan Teman (Part 1)..baca la..if rajin..tiada paksaan..kalo x phm kne bc yg 1 dlu..

besarnya pengorbanan mu...sukarnya untuk aku membalas budi mu...andai kasih sayang aku beri belum tentu ia dapat membalas jasamu...persahabatan kita hampir 5thn..hubungan sebagai teman sudah mencapai 3 tahun...dan kau masih setia disisi aku..dan kau masih lagi sanggup menjadi mangsa aku...mangsa sebagai teman kemana sahaja yang aku inginkan...

teman...
aku suka bila kau temani aku kemana sahaja aku ingin pergi bila aku ketakutan keseorangan...dan pasti aku akn heret kau bersama menemani aku supaya aku tidak takut keseorangan...dan kau pasti setia dan setuju menemani aku walaupun kau penat atau sibuk...

teman...
aku suka bila kau membuat aku malu sendiri...setiap lawak aku pasti kau akn buat muka blur dan aku pasti akn geram dan ketawa sorang..kemudian kau akan ketawakan aku kerna lawak aku tidak menjadi..atau aku membuat kesilapan..pasti kau gelakkan aku dan aku pasti tarik baju mu untuk menutup muka ku...

teman...
aku suka bila kau membuli aku..pasti aku akn rasa geram dan bahagia...pasti kau akan memujuk aku bila aku merajuk...dan pasti kau akan membelikan aku coklat supaya aku tidak merajuk dgn kau...dan bila aku senyum..kau akan cubit pipi aku...sungguh bahagia persahabatan kite..

teman...
aku suka bila kau buat aku ketawa...pasti kau pun ikut ketawa..dan pasti kita akn melihat senyuman kita..manis nya senyuman mu teman...aku amat suka melihat senyuman mu..membuat aku terpikat...pasti ramai wanita suka pada senyuman mu yang sungguh ikhlas itu...

teman...
aku suka bila kau sapu air mata aku..aku masih ingat lagi saat aku memerlukan bahu untuk menagis...saat aku kesepian..saat aku keseorangan..saat aku jatuh dan saat masalah menimpa atas diri aku...pasti kau akan muncul untuk menyapu air mata aku, memberi aku semangat dan kau akan memegang tangan aku dan berkata "saya sentiasa disisi awak.."..

teman...
aku suka bila kau meminta maaf...kau selalu meminta maaf pada aku walaupun bukan salah kau...mulut kau sentiasa penuh dengan meminta maaf...dan kau tidak membuat salah pada aku...tapi aku yang kerap buat salah pada mu...

teman...
aku suka bila kau tersenyum melihat aku...mata kau pasti akan berkata-kata...sungguh redup mata mu melihat aku...sungguh ikhlas mata kau memandang aku...sungguh bermakna pandangan mata kau itu...melihat mata mu...membuat aku terpana seketika...sungguh suci hati kau dengan aku...

tapi apakah semua ini sementara?aku takut hilangnya sahabat seperti mu...dan aku takut hubungan kita diakhiri begitu sahaja...aku harap tiada siapa dapat halang persahabatan kita...jika la kau memahami aku...pasti hubungan kita akan tetap kekal tidak kira apa pun terjadi bukan...

teman...
apa yang perlu aku lakukan untuk mengekalkan hubungan persahabatan kita??
katakanlah sesuatu pada aku....
maafkan aku andai aku membuat kesalahan dan kesilapan pada diri mu..

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Tuesday, August 3, 2010

✖kedegilan aku✖

0 cinta utkku
aku...seorg yang degil..degil dengan sapa-sapa sahaja aku rasa nk degil...
dan aku seorang yang manja..manja pada mereka yang sudah lama aku kenal..lebih2 lagi my parents...

aku manja dan aku degil...seperti kejadian malam td...aku keluar rmh..even mama dan abah tau aku kuar..tp aku balek lewat..jam 11.15 mlm br aku sampai rmh..oleh kerana benda kecil.tp kalo ikutkan ht..aku nk balek rmh jam 3-4 pg..aku tetap amik hati dan aku pendam...bila aku simpan dan telan sume kepahitan..maka muncul la emosi pun megawal hati...

tapi nasib baik minda aku masih bergerak...jam menunjukkan pukul 9 malam...aku pon bangun dari selubung..dan aku menyiapkan diri untuk melarikan diri...

aku melarikan diri??tak..aku hanya keluar rumah...ada ke org nak lari beritahu mama yang kita nk kuar??mesti tak ada kan??tapi aku ada..aku ckp kat mak aku
"mak,saya nk kuar.."
actually aku tak boleh kuar..tp aku keluar gak...

memandu kenderaan pacu roda empat selaju 120...nasib kenderaan x banyak dan x sibuk..tuh la die bila emosi mengawal hati...mara mengikut perasaan..dendam pon akan berlaku...

aku sungguh kejam...aku anak yang derhaka...sebelum aku melarikan diri...abah berkata pada aku..
"abah syg kn nana.."
tapi aku endah kan kata2 beliau..dan aku tetap kuar dari rumah...

nasib TTM aku call aku dan msj aku..memujuk aku supaya jgn ikutkan hati sgt..jam menunjukkan pukul 11 malam...dan perut aku berbunyi2...dari siang aku x menjamah ape2...dari kul 4 petg perut aku meminta diisi..

masa aku tengah2 drive..aku tetbe teringin mkn cken cop..kt kedai br area aku...
dan tetbe lak..mate aku kuyu...jadi untuk mnyelamatkan perjalanan..aku membuat keputusan untuk pulang ke rumah dan makan kt rumah...

smpai rumah...mama da tido..dan abah x tido..pasti die risaukan aku...kerana kedegilan aku dan kemarahan aku..aku telah membuat ibubapa aku risaukan aku...

mama,abah...maafkan nana...nana xde niat cmtuh...nana xtau nana mara ape,psl ape..tah la..kuar rumah tnpa motif yang kukuh...nana syg sgt2 abah dan mama...

kuar tnpa motif..i just like childish...dan abah telah memujuk aku..dan aku da lme xmara kan mereka..lepas aku kuar kan...aku terfikir...mereka xde kesalahan..tapi aku yang bersalah..aku anak yang terlalu degil...dan hati batu...

hope aku xkan buat benda2 mcm ini lagi...better just sleep dan berkurung diri dalam bilik...sekurang-kurang nye xde org yang akan risaukan aku...hihi...

degil nye aku...aku menjadi degil lepas dimanjakan...dan aku anak x kenang budi...aku derhaka...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Monday, August 2, 2010

✖aku cuba menjadi sempurna di mata mu✖

0 cinta utkku
aku tahu aku bukan manusia yang sempurna...
aku sedar akan diri ini...

kau sungguh sempurna di mata ku...
aku amat menyanyangi mu...
aku amat selesa dengan mu...

tapi...
kau seperti tidak puas akan kelebihan diri aku...
kau seperti tidak cukup dengan ape yang aku ada...

dulu kau kata...
jadi la diri sendiri..
bila masa berlalu..
berputar...
kau seperti sudah berubah...
jauh berubah dr yang aku sangkakan...

tapi itu tidak melemah kan aku...
aku memikir kan masa depan aku...
jika kau kata aku tidak sempurna..
yaa..aku akan berubah..
aku akan menjadi sempurna di mata mu..
hanye di mata mu...
oleh kerana kesempurnaan sempurna dimata mu...
aku berubah...

bila aku berubah...
aku tidak menyukai nya...
aku seperti hipokrit...
dan akhirnya...
aku yang tinggalkan ko...
aku yang lepas kan aku..

aku penat menjadi seorang yang kau ingin kan..
malah..kau manusia yg x penah puas dengan ape yg ada disekeliling mu...

duhai sayang...
kau dan aku sama-sama manusia..
sama-sama la kite menjadi sempurna di mata Tuhan kite..
bukan di mata manusia yang lain..
kerana manusia tiada yang sempurna..
cukup la sempurna amal ibadah...

sukar menjadi manusia yang sempurna..tp hati yang sempurna lg sukar untuk dicari..

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Usagi Sailor Moon - Link Select